Nesnívaj svoj život, ale ži svoj sen!

Stella McCartney - MOST K SYMBOLU MODERNEJ ŽENY

19. listopadu 2009 v 8:52 | prebraté z Rimmel.sk |  Móda
U Stelly McCartney nenájdete extravagantné kreácie ani výrazné farebné kombinácie. Jej štýl je premyslený a priamočiary. Svoj repertoár, ktorý svetu predvádza už viac ako štrnásť rokov má svoje mantinely a presne vymedzené pravidlá. Ide o jasný smer. Filozofiu života, oslovujúca milióny žien po celom svete…

Prirodzený talent s dobrými koreňmi
Základom pevného mostu je silná konštrukcia. Pilierom úspechu anglickej módnej návrhárky Stelly McCartney (1971, Londýn) je jej rodinné zázemie. Ako dcéra slávneho hudobníka a speváka Paul McCartneyho dostala do vienka stabilné a vplyvné zázemie. To bolo dobre skombinované s dávkou prirodzeného talentu so schopnosťou samostatne tvoriť, ktoré rozvíjala predovšetkým vďaka svojej matke Linde . Bola to práve Linda, ktorá pre Stellu predstavovala módnu ikonu a osobnostný vzor zároveň. Tieto dva svety v spojení s "fenoménom McCartney" Stella brilantným spôsobom s citom skúseného obchodníka maximálne zúžitkovala pri budovaní svojej kariéry módnej návrhárky.

Od hudby k oblečeniu
Manželia McCartneyovci sa domnievali, že Stella bude pokračovať v ich hudobných šlapajach. Všetko tomu aj nasvedčovalo. Paul a Linda si krátko po rozpade legendárnych The Beatles založili vlastnú rockovú skupinu Wings, s ktorou Stella spoločne s ostatnými súrodencami absolvovala koncertné turné po celom svete.

Skryté túžby malej Stelly však nenechali na seba dlho čakať. Vo svojich dvanástich rokoch navrhla prvé oblečenie a o tri roky neskôr už spolupracovala na kolekcii pre Christiana Lacroix .

Vyvrcholením jej smerovania bolo štúdium módneho návrhárstva na štátnej škole Central Saint Martins College of Art and Design, ktoré ukončila v roku 1995.

S citom skúseného obchodníka…
Záverečná školská práca, súčasťou ktorej bola módna prehliadka sa stala oficiálnym vstupom Stelly McCartney do sveta profesionálnej módy. Skvelé kontakty a slávni kamaráti urobili z jej prehliadky spoločenskú udalosť. O hviezdny štart sa postarali jej dlhoročné priateľky Naomi Campbell a Kate Moss, ktoré bez nároku na honorár predviedli Stellinu kolekciu. Ta bola následne odkúpená londýnskym butikom Tokio, čím sa návrhárka dostala do povedomia módnej verejnosti.

Ďalším prelomovým obdobím bol rok 1997, kedy parížsky módny dom Chloé hľadal nového kreatívneho riaditeľa. Dom sa potreboval zastrešiť silným menom a tak stavil na dvadsaťšesťročnú Stellu.

Rozhodnutie sa nepáčilo Karlovi Lagerfeldovi, ktorý na danej pozícii pôsobil pred Stellou. Lagerfeld neveril potenciálu mladej začínajúcej návrhárky. Tvrdil, že za príležitosť pracovať pre Chloé vďačí slávnemu menu jej otca.

Nová kreatívna riaditeľka však nečakane prekvapila. Už za niekoľko mesiacov módny dom niekoľkonásobne zvýšil svoje tržby a Lagerfeldovi nezostávalo nič iné než sa Stelle ospravedlniť.

Chloé sa pod vedením Stelly a jej asistentky, anglickej módnej návrhárky Phoebe Philo dočkal veľkej pozornosti zo strany svetových celebrít.

Po štyroch rokoch tvrdej práce sa Stella s módnym domom rozlúčila, podpísala zmluvu s Gucci a založila svoju vlastnú značku Stella McCartney.

Nadčasová, nositeľná, prístupná
Kúzlo značky Stella McCartney spočíva v komerčnosti a dobrom načasovaní. Stella chápe potreby modernej ženy a rozumie súčasnému trhu. Preto sú jej návrhy v súlade so životným štýlom žien v produktívnom veku žijúcich v meste.

Základom každého modelu od Stelly McCartney je ženská rafinovanosť. Ta spočíva v spojení prirodzených ženských vlastností a už uvedených potrieb ako sú funkčnosť, jemnosť, voľnosť, jednoduchosť, nespútanosť, humor či famóznej kombinácii luxusu s konfekciou. To všetko je zvýraznené ekologickým prístupom, ktorý Stellu MacCartney posunul ešte vyššie…

V súlade s prírodou
Stella je rovnako ako jej otec i zosnulá matka vegetariánka a aktivistka za práva zvierat. Svoj ekologický spôsob života jasne vyjadruje i vo svojej tvorbe. Odmieta pracovať s pravou kožou či kožušinou. Na oblečenie, ktoré navrhne mnohokrát pridá vetu "Vhodné pre vegetariánky" alebo "Pri výrobe tejto kolekcie nebolo zabité žiadne zviera".

V tomto štýle sa taktiež vyrábajú kozmetika, topánky a módne doplnky, ktoré figurujú pod značkou Stella McCartney.

Súčasťou "zelenej kolekcie" sú doporučenia pre ekologický spôsob života vo forme "Stellinych eko-tipov", ktoré sa nachádzajú na jej webových stránkach.

Všetko je otvorené, všetko je v pohybe
To, že Stella rozumie duši modernej ženy sa odráža aj v kooperácii so značkami Adidas a H&M.

So značkou Adidas návrhárka spolupracuje od roku 2004. Jej kolekcie dámskeho športového oblečenia sú z roka na rok úspešnejšie, čo viedlo k rozšíreniu ponuky. V súčasnosti si z nej môžete vybrať oblečenie aj na také druhy športov ako je golf alebo jóga.

Obrovský úspech zožala kolekcia vytvorená pre švédsky reťazec obchodov s módou H&M. Kolekcia bola zostavená z dizajnérskeho oblečenia, ktoré bolo inšpirované tými najlepšími návrhmi, ktoré Stella vytvorila a zámerne predávané za prijateľnú cenu. Ako napísal britský nezávislý denník Independent, "Tovar bol žiadanejší než lístky na koncert Beatles na newyorskom štadióne Shea".

Premyslenosť a priamočiarosť Stelly McCartney opäť "zaúradovali" v správnom čase na správnom mieste. Potvrdili, že za úspechom návrhárky sa neskrýva iba jej meno.

Čo možno o Stelle McCartney neviete…
• Získala titul návrhárka roku 2000
• Navrhla svadobné šaty pre Madonnu
• Je majiteľkou obchodov v New Yorku, Los Angeles a Londýne
• Navrhla kostýmy pre film Svet zajtrajška
• Jej manželom je vydavateľ Alasdhair Willis, s ktorým má tri deti




Stella McCartney

Stella McCartney

Stella McCartney

Stella McCartney

Stella McCartney

Stella McCartney
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Akú značku oblečenia preferujete?

Roxy 7.6% (7)
Adidas 5.4% (5)
Nike 8.7% (8)
Kenvelo 8.7% (8)
Puma 6.5% (6)
Cropp town, new yourker a pod. 45.7% (42)
Second hand 5.4% (5)
Čínsky obchod 6.5% (6)
Iné 5.4% (5)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama